Velkommen til VEM BO’s FAQ-sektion! Her har vi samlet svarene på de mest hyppigt stillede spørgsmål vedrørende vores udlejningsservice, så du hurtigt og nemt kan finde den information, du har brug for.
Vi håber, at denne sektion vil hjælpe dig med at få svar på dine spørgsmål om vores boliger og lejeprocessen. Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon eller e-mail. Vores dedikerede team sidder klar til at hjælpe dig!
Lejekontrakten er en aftale mellem lejer og udlejer, som beskriver lejeboligen og begge parters forpligtelser i lejeforholdet, bl.a.
Ansøgning via direkte kontakt
Hvis du står og mangler en lejebolig kan du ringe til os på 92901051 eller mail udlejning@vembo.dk
Ansøgning via interesselisten
Du kan blive skrevet op på vores interesseliste, så får du - direkte i din indbakke info når der er et lejemål der matcher dine krav.
Ansøgning via venteliste
Du kan blive skrevet op på vores venteliste, hvis den bolig du ønsker at flytte i er udlejet.
Særlige vilkår i lejekontrakten
VEM Bo ApS har som udlejer pligt og ansvar for, at der hersker god ro og orden i lejeboligerne.
En husorden er en samling af fælles regler for alle beboere og deres gæster i ejendommen med det formål at passe på både lejeboligen og udendørsarealerne. Et andet vigtigt formål med husorden er at undgå, at beboerne er til gene for hinanden med unødig larm og lignende forhold.
En husorden kan bl.a. indeholde følgende:
VEM Bo ApS har ret til at kræve økonomisk sikkerhed for lejer i en lejebolig.
Indflytningspris
Ved indflytning har udlejer maksimalt ret til at kræve 3 måneders forudbetalt leje, 3 måneders depositum samt betaling for den første måned. Det svarer altså maksimalt til et beløb på 7 måneders husleje.
Forudbetalt leje
Udlejer har mulighed for at kræve op til 3 månders forudbetalt husleje ved indflytning
Et ventilationsaggregat fra Nilan kan holde i mange år, hvis det bliver serviceret og vedligeholdt ordentligt. Ventilationsaggregatet er ofte gemt væk, og bliver derfor glemt i hverdagen.
Almindelig rengøring
- årlig rengøring
Det er en god idé en gang om året, at rengøre ventilationsaggregatet inden i. Der kan slippe støv igennem filtrene og f.eks. blande sig med fugt fra udsugningsluften.
Advarsel
- Stop ventilationsaggregatet i betjeningspanelet og sluk for strømmen til ventilationsaggregatet inden du åbner frontlågen ind til aggregatet.
Støvsug evt. inden du rengør ventilationsaggregatet inden i med en opvreden klud. Pas meget på evt. skarpe kanter. Pas på ikke at hælde vand i den elektriske styring.
Udvendigt rengøres ventilationsaggregatet ligeledes med en opvreden klud med en mild sæbeopløsning.
Ventilerne i loftet
Der kan med tiden fremkomme en ring omkring indblæsningsventilerne. Det er naturligt og stammer fra støv i rumluften, og ikke på grund af dårlige filtre eller manglende filterskift.
Skift af filter
- indikeres ved gult lys, typisk efter ca. 6 mdr.
Filtrenes primære formål er at beskytte ventilationsanlægget, så de ikke bliver tildækkede og ødelagt af støv og snavs.
Beskidte filtre medfører et dårligere indeklima og højere energiforbrug, derfor skal de skiftes efter behov, når de er beskidte eller ved gult lys på ventilationsanlægget. Beskidte filtre kan også påvirke ventilationsanlægget fugtstyring, så den ikke fungere efter hensigten.
Bestilling af filtre
Vi sørger for levering af nye filtre ca. hver 6. måned. Hvis dit ventilationsanlægget begynder at lyse gult inden, kontakter du os, så får vi hurtigst leveret filter til dig.
Vi sidder klar til at hjælpe dig med at finde dit nye hjem
Til dig som søger en bolig
Til dig som lejer en bolig ved os
VEM Bo ApS
Dellerupvej 3
7500 Holstebro
Cvr: 38523872
EAN: 5797203053722
Telefon 9290 1051
Mail mail@vembo.dk
VEM Bo ApS
Dellerupvej 3
7500 Holstebro
Cvr: 38523872
EAN: 5797203053722
Telefon 9290 1051
Mail mail@vembo.dk