Ofte stillede spørgsmål

Sidder du med spørgsmål er du også altid velkommen til at ringe til os på 92 90 10 51

Ofte stillede spørgsmål FAQ

Find svar på dine spørgsmål om vores udlejningsservice

Velkommen til VEM BO’s FAQ-sektion! Her har vi samlet svarene på de mest hyppigt stillede spørgsmål vedrørende vores udlejningsservice, så du hurtigt og nemt kan finde den information, du har brug for.

Vi håber, at denne sektion vil hjælpe dig med at få svar på dine spørgsmål om vores boliger og lejeprocessen. Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon eller e-mail. Vores dedikerede team sidder klar til at hjælpe dig!

Inden indflytning

Lejekontrakten er en aftale mellem lejer og udlejer, som beskriver lejeboligen og begge parters forpligtelser i lejeforholdet, bl.a.

  • Hvornår lejeforholdet starter
  • Hvilke pengebeløb skal der betales (depositum, husleje og forudbetalt leje)
  • Størrelse på lejemålet
  • Hvilke andre ting der er brugsret til
  • Hvilke aftaler der er indgået vedr. vand, varme og el
  • Hvilke inventar der medfølger
  • Hvad lejer og VEM Bo ApS hver i sær står for at vedligeholde

Ansøgning via direkte kontakt
Hvis du står og mangler en lejebolig kan du ringe til os på 92901051 eller mail udlejning@vembo.dk

Ansøgning via interesselisten
Du kan blive skrevet op på vores interesseliste, så får du - direkte i din indbakke info når der er et lejemål der matcher dine krav.

Ansøgning via venteliste
Du kan blive skrevet op på vores venteliste, hvis den bolig du ønsker at flytte i er udlejet.

Særlige vilkår i lejekontrakten

  • Årlige huslejestigninger
  • Lejeperiode, hvis den er begrænset
  • Særlige forhold for husdyr
  • Særlige forhold ved fraflytning

VEM Bo ApS har som udlejer pligt og ansvar for, at der hersker god ro og orden i lejeboligerne.

En husorden er en samling af fælles regler for alle beboere og deres gæster i ejendommen med det formål at passe på både lejeboligen og udendørsarealerne. Et andet vigtigt formål med husorden er at undgå, at beboerne er til gene for hinanden med unødig larm og lignende forhold.

En husorden kan bl.a. indeholde følgende:

  • Fællesvaskeri og tørring af tøj
  • Fester og støj
  • Trappevask
  • Husdyr
  • Fællesarealer
  • Pulterrum
  • Aflåsning
  • Rygning
  • Skimmelsvamp

VEM Bo ApS har ret til at kræve økonomisk sikkerhed for lejer i en lejebolig.

Indflytningspris

Ved indflytning har udlejer maksimalt ret til at kræve 3 måneders forudbetalt leje, 3 måneders depositum samt betaling for den første måned. Det svarer altså maksimalt til et beløb på 7 måneders husleje.

Forudbetalt leje

Udlejer har mulighed for at kræve op til 3 månders forudbetalt husleje ved indflytning

Drift og vedligehold

Et ventilationsaggregat fra Nilan kan holde i mange år, hvis det bliver serviceret og vedligeholdt ordentligt. Ventilationsaggregatet er ofte gemt væk, og bliver derfor glemt i hverdagen.

Almindelig rengøring
- årlig rengøring
Det er en god idé en gang om året, at rengøre ventilationsaggregatet inden i. Der kan slippe støv igennem filtrene og f.eks. blande sig med fugt fra udsugningsluften.

Advarsel
- Stop ventilationsaggregatet i betjeningspanelet og sluk for strømmen til ventilationsaggregatet inden du åbner frontlågen ind til aggregatet.

Støvsug evt. inden du rengør ventilationsaggregatet inden i med en opvreden klud. Pas meget på evt. skarpe kanter. Pas på ikke at hælde vand i den elektriske styring.
Udvendigt rengøres ventilationsaggregatet ligeledes med en opvreden klud med en mild sæbeopløsning.

Ventilerne i loftet
Der kan med tiden fremkomme en ring omkring indblæsningsventilerne. Det er naturligt og stammer fra støv i rumluften, og ikke på grund af dårlige filtre eller manglende filterskift.

Skift af filter
- indikeres ved gult lys, typisk efter ca. 6 mdr.
Filtrenes primære formål er at beskytte ventilationsanlægget, så de ikke bliver tildækkede og ødelagt af støv og snavs.

Beskidte filtre medfører et dårligere indeklima og højere energiforbrug, derfor skal de skiftes efter behov, når de er beskidte eller ved gult lys på ventilationsanlægget. Beskidte filtre kan også påvirke ventilationsanlægget fugtstyring, så den ikke fungere efter hensigten.

  1. Sluk evt- for ventilationsanlægget på tænd/sluk knappen på betjeningspanelet, inden skift af filter
  2. Kuffertbeslagene på den øverste låge løsnes, og lågen løftes af.
  3. De 2 filtre tages ud af ventilationsanlægget.
  4. Det er en god idé at støvsuge filterkamrene for evt. snavs, spindelvæv og blade, der kan forekomme.
  5. Filtermåtten fjernes fra filterrammen.
  6. Den nye filtermåtte placeres med den hvide side ned i filterrammen.
  7. Filtermåtten klemmes omhyggeligt fast i filterrammen og skubbes godt ud til siderne.
  8. Filtret placeres igen i ventilationsanlægget med den blå side opad.
  9. Lågen løftes på plads og kuffertbeslagene lukkes.
  10. Tænd evt. for ventilationsanlægget igen.
  11. Nulstil ventilationsanlægget ved at trykke på tænd/sluk og pil op på betjeningspanelet og hold nede til den gule knap ikke lyser mere.


Bestilling af filtre

Vi sørger for levering af nye filtre ca. hver 6. måned. Hvis dit ventilationsanlægget begynder at lyse gult inden, kontakter du os, så får vi hurtigst leveret filter til dig.

Kontakt os

Vi hjælper dig sikkert videre til dit nye hjem

Vi sidder klar til at hjælpe dig med at finde dit nye hjem

    Kontakt

    VEM Bo ApS
    Dellerupvej 3
    7500 Holstebro

    > Klik her for rutevejledning

    Cvr: 38523872
    EAN: 5797203053722

    Telefon 9290 1051
    Mail mail@vembo.dk

    Kontakt

    VEM Bo ApS
    Dellerupvej 3
    7500 Holstebro

    > Klik her for rutevejledning

    Cvr: 38523872
    EAN: 5797203053722

    Telefon 9290 1051
    Mail mail@vembo.dk